|
|
|
|
Emne værktøjer | Visningsmåde |
|
(#10)
|
||||
|
||||
|
Citer:
Som jeg nu læser Wikipedia er det imidlertid en noget forældet betydning eftersom "naturfilosofi" (videnskab), der tidligere var en del af metafysikken, nu ikke længere regnes som metafysik. Korrekt forstået? http://en.wikipedia.org/wiki/Metaphysics Men selv da er der vel en (lille) forskel i de to betydninger? Den folkelige betydning, som jeg forstår den, handler om noget, der eksisterer men som ikke er naturligt. Det er vel ikke tilfældet såfremt man blot hævder at naturen er enten deterministisk eller indeterministisk? Da taler man, som jeg ser det, blot om egenskaber ved det naturlige og ikke om eksistensen af noget ikke-naturligt. Noget som da er filosofisk metafysisk men ikke folkeligt metafysisk!? Citer:
Dermed ser jeg det heller ikke som noget overnaturligt - men nok som noget filosofisk metafysisk. Men indrømmet: Der kan fortsat være noget vedr. såvel folkelig som filsofisk metafysik jeg ikke har forstået fuldt ud. ![]() |
| Online brugere der ser på dette emne lige nu: 1 (0 medlemmer og 1 gæster) | |
| Emne værktøjer | |
| Visningsmåde | |
|
|
Lignende emner
|
||||
| Emne | Startet af | Forum | Svar | Nyeste indlæg |
| Subjektivisme, Determinisme, hedonisme og egoisme og hvordan de hænger sammen. | Laurentjj | Filosofi | 6 | 27-11-2008 20:46 |
| Kvanter og logik | Jensen | Filosofi | 74 | 06-05-2005 18:44 |
| Jehovas Vidners cd | Simeon | Videnskab | 39 | 13-04-2005 17:11 |
| Fremtiden er fastlagt.... uhhhh.... spooky... | Priest | Filosofi | 65 | 14-06-2004 10:18 |
| Fri vilje 2 | void | Filosofi | 31 | 07-04-2003 09:53 |